روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

سه وظیفه عمده روحانیت ازنگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی :
«هدایت فکری و دینی»
«هدایت سیاسی و بصیرت افزایی»
«راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی»

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۹۷، ۱۷:۰۸ - 00:00 :.
    تسلیت
بسم الله الرحمن الرحیم
http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/30-6-1391/IMAGE634837584350937500.jpg

از 2776 نفر آمار شهدای روحانی که قبلاً در بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده بود تاکنون به حدود 5000 نفر آمار شهدای روحانی کشور رسیده‌ایم که این موفقیت ستاد در بحث جمع‌آوری آمار بوده است.

 آقای عقیلی رئیس ستاد شهدای روحانی کشور در گفت‌وگو با دبیر گروه علمی فرهنگی افق‌حوزه با اعلام این خبر، افزود: بزرگداشت مقام شهدا در هر جایگاه که قرار داشتند در واقع پاسداشت مقام انسانیت است؛ آمارها نشان می‌دهد به نسبت جمعیت، بیشترین آمار شهدا را جامعه روحانیت در خلال 8 سال جنگ تحمیلی داشته است و قطعاً بزرگداشت مقام والای این شهدای فرهیخته از حساسیت های خاصی برخوردار است.

وی در مورد برنامه‌های این ستاد در خصوص بزرگ‌داشت مقام این شهدا نیز گفت: راه‌اندازی یک دفتر برای کنگره شهدای روحانی در کلیه استان‌های کشور برای جمع‌آوری اطلاعات شهدا و ایثارگران روحانی که نتیجه نهایی آن به شکل کنگره در استان‌ها عرضه می‌شود، لذا در مرحله اول آمار این شهدای به تفکیک استان‌ها استخراج و تصحیح می‌شود و این نتیجه نزدیک به 12 سال کار ستاد است که در بخش جمع‌آوری آمار شهدای روحانی کشور حدود 95 درصد آمار این شهدا بدست آمده و صحت و سقمشان مورد بررسی قرار گرفته است. به طور مثال در همه استان کشور آمار شهدای آن منطقه به تفکیک مرکز استان، شهرستان و روستاهای آن استان استخراج شده است.

آقای عقیلی ادامه داد: بعد از این مرحله بحث جمع‌آوری آثار این شهدای عزیز است که هم اکنون این کار در استان‌ها پیگیری می‌شود؛ کلیه آثار شهدا شامل تصاویر، مدارک، نامه‌ها، اسناد، وصیت‌نامه‌ها و هرگونه مطالبی که از شهید به یادگار مانده باشد جمع‌آوری می‌شود، به همین منظور؛ خانواده‌های معظم شهدا نیز دیدار و از آن‌ها دلجویی می‌شود.

وی اظهار داشت: بعد از جمع‌آوری آثار در مرحله بعد آثار پالایش و جداسازی شده، ثبت و وارد سیستم می‌شود و در واقع آماده استفاده می‌شوند؛ از این آثار پالایش شده، کتاب‌های در مورد شهدای روحانی تألیف می‌شود و یا این‌که یک سری نرم‌افزار چند رسانه‌ای تولید می‌گردد و از بعضی مطالب استخراج شده آثار شهدای روحانی، برای تولید محتوا جهت سایت‌های اینترنتی و سایت شهدای روحانی کشور استفاده می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی تاکید کرد: تاکنون در 300 شهرستان یادواره شهدای روحانی برگزار شده در این شهرستان‌ها از دو یا سه شهید روحانی تا 110 شهید داشته‌اند، ضمن آن‌که تاکنون نزدیک به 27 کنگره شهدای روحانی کشور در مراکز استان‌ها برگزار شده است؛ هم‌چنین سه کنگره را انشاء‌الله تا پایان سال یا در اوایل سال آینده در سه استان دیگر برگزار خواهیم کرد.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانیون کشور در ادامه آماری از تعداد شهدای روحانی به تفکیک استان، مسئولیت، تخصص نحوه شهادت و. . . را بیان کرد.

وی در ادامه افزود: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته تاکنون بیش از 15 هزار نفر روحانی از آغاز تا پایان دفاع مقدس اعزام و بیش از 200 آزاده و بیش از 2000 نفر جانباز مشخص شده‌اند.

آقای عقیلی در پایان خاطرنشان کرد: ‌تاکنون 265 یادواره شهرستان و 19 یادواره استان برگزار شده و شش یادواره شهرستان و 12 یادواره شهدای روحانی استان هم باقی مانده است.

http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/6435/7911/102843
  • ۹۳/۰۷/۱۶
  • مجتبی دهقان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی