روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

سه وظیفه عمده روحانیت ازنگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی :
«هدایت فکری و دینی»
«هدایت سیاسی و بصیرت افزایی»
«راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی»

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۹۷، ۱۷:۰۸ - 00:00 :.
    تسلیت
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله اعرافی

قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب، باید در دستگاه‌های مختلف نظام موردتوجه ویژه قرار گیرد و این مسئله  به معنای آن نیست که مردم قم انتظارات خاصی را برای خود داشته باشند؛ بلکه جایگاه قم اقتضای آن را دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب، باید در دستگاه‌های مختلف نظام موردتوجه ویژه قرار گیرد و این مسئله  به معنای آن نیست که مردم قم انتظارات خاصی را برای خود داشته باشند؛ بلکه جایگاه قم اقتضای آن را دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: 300 رشته در حوزه‌های اسلامی، 100 هزار طلبه از ایران و 130 کشور دنیا در قم حضور دارند و علاوه بر این‌ها 100 مرکز پژوهشی نیز فعالیت می‌کنند که این آمار نشان می‌دهد حجم تولید در قم بسیار بالاست؛ همچنین حضور مراجع نیز منشأ خیر است، لذا کار کردن برای قم فقط به این شهر محدود نیست و در همه جهان مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در نگاه ما حوزه تراز، مطالبه‌گر و پاسخگوست. حوزه با تاریخ و خدمات بسیار خوبی که ارائه کرده در عصر انقلاب نیز وظایف مهمی دارد. از جمله کارهای مهم حوزه علمیه، تولید نظریه و علم است و می‌بایستی در حوزه‌های مختلف در راستای رفع نیازهای انقلاب و کشور تلاش شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: وضع کشور در تولید اسناد و برنامه‌ریزی‌ها خیلی بد نیست، بلکه در برنامه‌ها و اسنادی که در مجلس و سایر نهادها تهیه می‌شود، برای پیاده‌سازی و اجرای آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شویم، اسناد مهمی در کشور وجود دارد که تحقق و اجرای آن‌ها نیاز به حمایت دارد.

وی به سند تحول آموزش‌وپرورش اشاره کرد و ادامه داد: سند تحول آموزش‌وپرورش، سند خوبی است، ولی اقتضائات زیادی برای اجرای آن وجود دارد. همچنین آموزش‌وپرورش نیز به حمایت و هدایت نیاز دارد، سند 2030 آموزش‌وپرورش را از هدفش دور می‌کند، برای اختصاص اعتبار باید به‌صورت پژوهش محور عمل کنیم تا منتهی به تولید فکر شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: طرح 1414 را برای توسعه جامعه المصطفی با رهبری معظم انقلاب مطرح کردیم و بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت، زیرا معتقد بودند این طرح می‌تواند بسیار مؤثر باشد، البته این طرح هنوز درجایی مطرح نشده است و نسخه‌های اولیه آن در اختیار ما است.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌هایی را نیز برای ایجاد دانشگاه‌های اسلامی در نظر داریم که متفاوت از این روند معمول هستند.

انتهای پیام/

  • ۹۵/۱۱/۱۱
  • مجتبی دهقان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی