روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس

سه وظیفه عمده روحانیت ازنگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی :
«هدایت فکری و دینی»
«هدایت سیاسی و بصیرت افزایی»
«راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی»

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۶ آبان ۹۷، ۱۷:۰۸ - 00:00 :.
    تسلیت

حوزه انقلابی آماده مقابله با فتنه‌ها باشد

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

خبرگزاری فارس: حوزه انقلابی آماده مقابله با فتنه‌ها باشد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه این حوزه باید انقلابی بماند، گفت: اگر غفلت کنیم، فتنه خود را نشان می‌دهد همانگونه که در سال 88 فتنه خود را نشان داد و امروز هم اینکه جمعی در پاسارگارد جمع شوند آیا فتنه نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت یوم‌الله 19 دی با بیان اینکه خداوند از آغاز خلقت انسان قشری را به عنوان انبیا و ائمه برای هدایت و راهنمایی مردم قرار داده است، اظهار کرد: فرهنگ و جهاد از جمله وظایف انبیا و ائمه بوده که حوزه و علما نیز باید در این مسیر گام بردارند.

وی اضافه کرد: علما وراث انبیا هستند و شغل ما بسیار حساس، مهم و تأثیرگذار است، باید صحیفه نور امام، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر پیامبری در دستی کتاب هدایت و در دست دیگر ابزار و آلات جنگ و جهاد دارد، گفت: پیامبران در دو جبهه فرهنگ و جبهه جهاد کار می‌کردند، بر همین اساس وظیفه ما تفقه در دین است که باید چراغ روشنی در جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تا زمانی که انسان فقیه و باسواد نباشد نمی‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، امام خمینی(ره) فقیه و فریادگر، اهل قلم و عارف بودند و به دلیل آنکه فقیه بودند توانستند این اندازه در عالم مؤثر واقع شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه تفقه در دین پاسخگوی تمام مشکلات جهان بشریت است، تصریح کرد: اسلام و آزادی در کل دنیا طرفدار دارد، مردم از حلقوم مراجع صدای پیامبر و امام را می‌شنوند.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی ذخایر فرهنگی شیعه را ندارد، گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و روایات معصومان از جمله ذخایر دینی است، باید در حوزه علمیه درسی در زمینه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باشد زیرا حقایق آموزنده و عمیق در آن نهفته است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تفقه در دین باید عمیق، کامل و جامع باشد و اساتید باید با تربیت شاگردان به پاسخگویی نیازهای بشری بپردازند.

وی ادامه داد: هیچ امامی در برابر منکرات و ترک معروف در جامعه ساکت نبوده است.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: امروز در دنیای ما فتنه‌های فراوانی وجود دارد، باید در نظر داشت هیچ‌گاه فتنه خاموش نمی‌شود، باید در برابر فتنه با بصیرت، شهامت و قدرت گام برداریم و هیچ‌گاه ساکت نباشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از ابتدا زیر پرچم امام زمان صلوات الله علیها به انقلاب دست پیدا کرده است، گفت:‌ این حوزه باید انقلابی بماند، اگر غفلت کنیم، فتنه خود را نشان می‌دهد همانگونه که در سال 88 فتنه خود را نشان داد و امروز هم اینکه جمعی در پاسارگارد جمع شوند آیا فتنه نیست؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ اینکه نخست وزیر انگلیس در بحرین با حضور عرب‌ها بیان کند من از شما حمایت می‌کنم باید ایران را بکوبیم، فتنه و توطئه است، همچنین در زمینه سخنان وزیر دفاع آمریکا و جریان سوریه و عراق نباید بی‌تفاوت بود.

وی ادامه داد: در بحرین نماز جمعه تعطیل می‌شود و از طرفی دیگر صهیونیست‌ها به کاخ آل خلیفه ورود پیدا می‌کنند و جشن می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند،‌ باید در نظر داشت در اسلام مرز مطرح نیست، بلکه عقاید و فرهنگ مهم است، با عمق و دقت درس بخوانید و بدانید در  در دوران کنونی حوزه باید  انقلابی بماند و امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) بنا و سازمانی را ایجاد کردند و آیت‌الله خامنه‌ای با قدرت، شهامت، دقت و تدبر توانستند انقلاب را نگهداری کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: حوزه مستقل است،‌ ولی ما خود را جز این نظام می‌دانیم، نظام به معنای قدرت نگهدارنده اسلام و انقلاب است، اگر امر و فرمانی باشد باید ورود پیدا کنیم و حوزه در مواقع مورد نیاز تذکرات لازم را می‌دهد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

انتهای پیام/78003/ز40

  • ۹۵/۱۰/۱۴
  • مجتبی دهقان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی